reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Alenka Sabuchová

Alenka Sabuchová

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  0x

niekedy sa pýtam, na čo je (toto) všetko dobré. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápretože....personal blábolvšimla som siletom svet(l)ommedzi nami a troma bodkamitragické páryobčasný denníkstrašidlá

reklama

pretože....

Čo ak sa nevrátia?

Alenka Sabuchová

Čo ak sa nevrátia?

Bociany vedia o Afrike najviac.

  • 20. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 577x
  • 11
Za neveru dnes do telky

Alenka Sabuchová

Za neveru dnes do telky

Pamätám si na časy, kedy sme mali dva programy a tretí sme chytali veľmi light, aby stará mama mohla cez odraz sledovať Máriu, ktorá bola po Jednoduchej Márii (upozorňujem, že to nie je tá istá Mária) a Manuele asi najrozšírenejšou témou cestou do kostola a z neho.

  • 19. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 313x
  • 35
O nepohodlných

Alenka Sabuchová

O nepohodlných

Údajne rozvešal plagáty proti KSČ.

  • 17. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 082x
  • 28
Červený strom

Alenka Sabuchová

Červený strom

Začína sa neskoro rozvidnievať a pouličné lampy svietia ešte aj o pol siedmej ráno. Človek je potom akýsi dezorientovaný a nevie, či nemá budík náhodou nastavený o pár hodín skôr.

  • 4. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 698x
  • 8
Kučeravá If

Alenka Sabuchová

Kučeravá If

Obarila som si ruky horúcou kávou cez prestávku. Konvica nám občas vyhadzuje poistky, preto sa trepeme až dolu k školníkovi.

  • 30. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 828x
  • 1
reklama
Viacgeneračne

Alenka Sabuchová

Viacgeneračne

Zvonia zvony na zádušnú omšu za starého otca. Mirovi som dnes celú prestávku vysvetľovala, čo je to zádušná omša a pýtal sa, či to niekomu fakt pomôže, keď už bude mať za tým. Nevedela som, čo mu mám na to povedať. Občas sa mi to stáva. Nie často.

  • 21. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 472x
  • 5
Medvedia koža

Alenka Sabuchová

Medvedia koža

Dnes nebolo veľa ľudí. A pršalo. Zopár dáždnikových nám v infocentre na podlahe zanechalo nespočetne veľa mlák. Nášmu šteňaťu, ktoré sme nedávno našli, respektíve ktoré si našlo nás, tak nechtiac prihrávali na smeč, pretože tie jeho mláčky sa od tých dažďových nedali celkom dobre rozoznať a tak sa mu dnes neušlo novinami po zadku.

  • 29. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 851x
  • 10
Teta

Alenka Sabuchová

Teta

Tvárim sa, že mi z toho vlastne nezviera žalúdok. Kachličky a nemocnica a nemocničný zápach. Koľko krokov treba, aby sa človek obrátil na päte a utekal?

  • 17. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 758x
  • 10
Pre istotu

Alenka Sabuchová

Pre istotu

Bolo ich viac. Človek si spomína časom...

  • 10. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 242x
  • 8
Môj Paríž

Alenka Sabuchová

Môj Paríž

Cigánčatá sa v lete kúpu vo fontáne.

  • 8. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 133x
  • 3
reklama
Papuče

Alenka Sabuchová

Papuče

„Jarko, kedy donesieš 35 korún na divadlo? Už čakáme len na teba.“ „Mne včera mama dala posledných 50 korún z peňaženky. Ale otec prišiel domov opitý a povedal mi, že som mu tie peniaze ukradol. A zmlátil ma ako rešeto. Ale som nechcel povedať, že mi ich dala mama, lebo by zbil aj ju.

  • 23. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 228x
  • 54
Koniec sveta

Alenka Sabuchová

Koniec sveta

A možno ho stihneme ešte pred fyzikou...

  • 14. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 131x
  • 15
Ako sa vyrába tma

Alenka Sabuchová

Ako sa vyrába tma

Peťo si chcel pomlieť jablká na mušt. U nich v dedine je to vraj národný šport. Každý melie, čo mu príde pod ruky, páli a následne konzumuje, veď aká by to bola jeseň a zima bez domácich produktov. Kompóty, džemy, domáca pálenka, mušty...

  • 7. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 589x
  • 15
Ako som stretla Ľudí

Alenka Sabuchová

Ako som stretla Ľudí

Predávala som dnes Bielu pastelku. A stretla som naozajstných Ľudí.

  • 17. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 509x
  • 19
Predám dom so záhradou a duchmi. Zn: Nevyvolávať, priletím.

Alenka Sabuchová

Predám dom so záhradou a duchmi. Zn: Nevyvolávať, priletím.

Nikdy som tomu príliš neverila. Teda, ešte v časoch najťažšej puberty, som fičala na strašidelných príbehoch a hororoch, a hltala som každú senzáciu týkajúcu sa strašidelných domov a úkazov nie celkom jasne vysvetliteľných, ale prešlo ma to. Na radosť mojej rodiny a známych, ktorí nemusia počúvať o autentickosti či neautentickosti dokumentu o Blair witch a tak ďalej.

  • 30. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 333x
  • 14
reklama
PRINESENÉ BÚRKOU

Alenka Sabuchová

PRINESENÉ BÚRKOU

Keď vidíme oblaky, čakáme dážď. Zvyčajne. Občas však dokážu nevyspytateľne klamať. Ale vždy čosi predznačujú. Hoci ukrývajú slnko. Tuším sú dohodnuté s malým Chlapcom, čo stráži Dúhu. Málokomu sa podarí stretnúť ho. Ale on o nás vie. Pretože všetko so všetkým... súvisí. Hoci nelogicky, ako tomu nikdy neporozumieme. Niekedy to tak nebolo. Všetko so všetkým súviselo, ale ľudia tomu rozumeli. Pretože sa stačilo spýtať. Spýtať sa toho malého Chlapca na konci Dúhy, ktorý na počkanie vyfukoval bubliny šťastia, a poznal zmysel nešťastia. Potom sa stratil... Dodnes neviem kam.

  • 9. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 514x
  • 4
Poďme sa hrať na lásku a na hmly

Alenka Sabuchová

Poďme sa hrať na lásku a na hmly

Ráno bolo zasa hmla. Zvyčajne si to pri mojom rannom vražednom tempe nestíham všimnúť, ale v noci sa mi tuším snívalo s tetou. Iba matne si spomínam iba na to, že tam bola. Pratetuška mi asi chcela naznačiť, aby som už nepila toľko kávy a prestala nosiť čiernu. Keď mi niekedy tesne pred pätnástkou začalo moje kofeínovo- čierne obdobie, hovorila, že v štyridsaťpäťke začnem nosiť krikľavé minisukne a kvietky vo vlasoch, aby som dobehla niečo, čo som zmeškala. Ak ma z toľkej kávy dovtedy, pravdaže, neporazí...

  • 4. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 672x
  • 4
Do definitívneho vyhasnutia

Alenka Sabuchová

Do definitívneho vyhasnutia

Hlasné ticho pred búrkou. Predzvesť čohosi nepochopiteľného. Svetlá toho lunaparku blikali zlovestne a zároveň im nik nedokázal odolať. Typická putovná hudba ako v najlacnejších hororoch ozývala sa navôkol, z každého kúta iná, a každá lákala svojím príbehom.

  • 24. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 812x
  • 5
O tajomstvách iných

Alenka Sabuchová

O tajomstvách iných

Netuším, kde a kedy presne to začalo, ani či na počiatku toho všetkého niekto stál, alebo sa to len vekmi plazilo okolo nás  ako massachusettská legenda o čarodejniciach zo Salemu, a ľudia tomu vedome či podvedome verili, stotožňovali sa s tým i búrili sa proti tomu. Chlapi neplačú, nemajú plakať, vraj sa to k ich domnelej úlohe byť fyzicky i emocionálne silnými skrátka nehodí. Tvorcovia argentínskych telenoviel, z ktorých najskutočnejšie je azda slnko, ak ho kamera občas zachytí, by celkom určite protestovali. A ich hlavní mužskí večne smokliaci  protagonisti, ktorých výška honoráru je asi priamo úmerná objemu vyplakaných sĺz, istotne tiež. Ale čo realita? Plačú či nie? Vždy ma to zaujímalo, no až praktická skúsenosť sprednedávna ma presvedčila o tom, že niektoré tajomstvá sa neoplatí odkrývať.

  • 22. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 639x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu