reklama

Predám dom so záhradou a duchmi. Zn: Nevyvolávať, priletím.

Nikdy som tomu príliš neverila. Teda, ešte v časoch najťažšej puberty, som fičala na strašidelných príbehoch a hororoch, a hltala som každú senzáciu týkajúcu sa strašidelných domov a úkazov nie celkom jasne vysvetliteľných, ale prešlo ma to. Na radosť mojej rodiny a známych, ktorí nemusia počúvať o autentickosti či neautentickosti dokumentu o Blair witch a tak ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)


 Včera v noci sa mi však stala prapodivná vec. Bolo asi pol jednej, chystala som sa spať. Ako som si tak na posteli odličovala tvár, zrazu sa na stolíku asi dva metre odo mňa rozhojdal lampáš. Aby ste chápali, je to sklený lampášik zavesený na kovovej „nohe“, v ktorom sa zapaľuje sviečka.
Hovorím si, že som doň musela nejako udrieť, alebo sa rozhojdal, keď som prechádzala okolo neho.
Viac som ho nepozorovala.
 O pár minút som sa chystala zhasnúť, keď mi naň opäť padol zrak. Ešte stále sa kýval zo strany na stranu, dokonca rýchlejšie ako predtým. Premkol ma des a začala som uvažovať všetkými možnými spôsobmi, len nie racionálne.

Alternatíva číslo jeden:
 Niekto sa so mnou prišiel rozlúčiť. To mi napadlo ako prvé. Že niekto umrel. Čítala som nespočetné množstvo článkov o padajúcich obrazoch, hodinách, ktoré zastali práve v sekunde, keď niekto navždy odišiel. Pre milosť, ale kto?

Alternatíva číslo dva:
 Poltergeisti. Mala som rada ten seriál. Teraz sa mi pravdaže začali vynárať tie najdesivejšie časti, na ktoré som si pár rokov nespomenula.
Hovorím si, niekde je normálne mať doma duchov. Domy, čo sú postavené na dávnych cintorínoch, domy, v ktorých niekto umrel... Málokto to rieši.
A vo väčšine prípadov sú celkom neškodní. Ešte i ich rozdelenie som kedysi ovládala. Ak sa nemýlim sú klepkajúci( to sú tí, čo občas otvárajú a zatvárajú dvere, robia prievan, keď sú všetky okná zatvorené atď.), ďalej tí, čo občas strácajú veci, alebo ich premiestňujú, ale už si ich presný názov nepamätám, potom zblúdilci, čo sa z rôznych príčin nemôžu po smrti dostať „na druhú stranu“, a nakoniec poltergeisti, ktorí vám prevrátia dom naruby, porozbíjajú riady, občas vás hodia o stenu, a v najhoršom prípade sa ich nikdy nezbavíte, akurát v psychiatrickej liečebni sa vám budú snažiť pomôcť s týmto problémom.

Alternatíva číslo tri:
 Ide koniec sveta. Nedávno som videla film Devil 666, kde sa koniec sveta začínal celkom nepatrnými udalosťami, akože sa vidíte v zrkadle bez hlavy, alebo praská sklo na oknách bez príčiny, nože sa vám premiestňujú zo zásuvky samé od seba...
Prečo som len minule nepočúvala tých jehovistov, keď roznášali letáčiky?! Tiež čosi hovorili o apokalypse... A o tom, že sa ešte dá zachrániť.
Kde som len dala tú ich vizitku?!

Alternatíva číslo štyri:
 Šibe mi. A to statočne.
Takže buď vstaneš, pozrieš sa, čo je naozaj vo veci, a zastavíš ho. Ten lampáš, samozrejme, na nič ani nikoho iného som nemyslela, však? Ak sa znovu rozhojdá, začneš strašne jačať a budeš utekať spať k vašim. Tak znela dohoda mňa samej so sebou.
 Pomaly som sa približovala k lampášu . Hojdal sa, stále sa hojdal. Keby mi v tej chvíli zazvonil telefón, asi by som sa s volajúcim pár rokov nerozprávala.
Ešte pár scén z Exorcistu sa mi premlelo hlavou a stála som pri ňom. Horšie už to nebude, hovorím si.
Zastavila som ho. Ruky sa mi triasli ako pri parkinsonovi.
 Naraz som skríkla. Vyletela z neho mucha...


Alenka Sabuchová

Alenka Sabuchová

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  0x

niekedy sa pýtam, na čo je (toto) všetko dobré. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápretože....personal blábolvšimla som siletom svet(l)ommedzi nami a troma bodkamitragické páryobčasný denníkstrašidlá

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu